Hanya Najla

Jumaat, 24 Disember 2010

Bekas kau. Aku perlu ( ? )

Tajuk tak boleh lagi kasar ? Err. Layan slot samarinda hari ni. 

Okay ? Zaas.

Oh ?

Itulah respon aku bila kawan aku cerita yang kawan baik dia couple dengan ex boyfriend dia.

Nak cakap apa lagi tapi ternyata kawan aku tu panas hati dengan kawan baik dia dan sekarang tengah melancarkan perang saudara. oh gila ! Nampak tak permainan dia kat situ ?

Dengan kliche dan tipikalnya mesti orang ramai akan respon,

'alahai pasal lelaki pon nak gado ? malu la sikit oi !'

' dah jodoh best friend kau couple dengan dia redha je lah'

' erk, kau bukan couple dengan dia lagi, biar lah !'

Mungkin. Mungkin itulah apa orang cakap sebab aku yang cakap semua tu kat kawan aku. HAHA. Lepas tu ambek, kena tempeleng sekali tambah dengan dua sekehan tepat diubun-ubun kepalaku.

Dan dia berkata, ' Kepalaotakkaw ! It against laws of girl code.'

Dengan separuh berpinar akibat disekeh aku bertanya, ' menatang apa tu ?'

Dengan pendek dan sempit dia kata, ' eh, kau tak couple dengan ex member baik sendiri tahu ?! '

Grr. Tak faham ? Lalu aku pun buat research dan guna khidmat pacek google. Biasalah kan pacek google, orang mintak satu je tapi bukan main banyak lagi lah kan dia list kan.

Tapi highlight yang satu ni je memandangkan ni terjadi kat kawan tadi.


Rule #1 : Rule yang paling penting dan semua perempuan tak boleh tak boleh tak boleh lakukan ialah  

you should NEVER have a thought of dating your friend especially best friend

; exs , past crushes, guys who have humiliated or used her and guys she currently fancies

Oh.

lagi sekali respon ku begitu. Dalam hati menyoal, apehal pulak macam tu ? Kalau dah jodoh ?

Tapi seperti biasa aku ni tak reti nak soal-soal dalam hati. tanya terus.

Cik kawan tu pun jawab.

'Fikir ah sikit. Tak respek member ke ? Dalam banyak-banyak lelaki atas muka bumi ni takkan tak boleh consider aku langsung. Kejadah apa aku nak tengok ex boyfriend aku menganjing bercanda asmara dengan best friend aku ? BEST FRIEND aku tahu ! yang aku kenal dari zaman hingus meleleh lagi. Bukan dia tak kenal mamat tu. Sekarang ni, otak aku fikir agak-agak sejak aku still couple lagi ke diorang dah main mata ? kawan baik aku khianat aku ke ? tikam aku dari belakang ? macam tu ? aku tak peduli la kalau jantan tu nak tunggang terbalik sekali pon.  Sekarang ni, kau nak aku tengok muka kawan baik yang mungkin dah khianat aku macam mana ? Kau cakap sikit.'

nampak ? nampak ? nampak tak beliau sedang marah. Aku takut. ngee.

*tengok ! time marah bahasa pun entah apa-apa. apa itu menganjing ? Explain ? anyone ?*

Motif dia simple je kenapa wajib rule no satu tu diikuti. supaya tak jadi macam ni lah. Kepercayaan tu yang harus dijaga. Kalau kepercayaan tu dah tak ada, cuba korang cakap macam mana nak jadi kawan lagi ? no way.

kata kawan aku, bukan aku tak suka tengok dia couple. suka kalau dia bahagia. tapi kenang dengan ex aku yang mangkuktingkat tu ? grr. -_- maaflah jepp. Aku akan maafkan. tapi tunggu time dorang kahwin la. kalau setakat tak ke mana macam ni, boleh blah la der.

kata aku pulak, cik kawan sayang kawan baik dia. Sweet oh ! yelah, tentu-tentu je dia putus dengan bekas dia tu sebab perangai cam taik. apa perasaan dia tengok kawan baik dia dengan si taik tu ? mestilah dia tak nak kawan baik dia pun terluka macam dia. beliau protective. dia cakap dia maafkan hanya kalau dorang kahwin. yelah, at this age yang baru lapanbelas ni ? motif cik kawan aku tu, dia tahulah yang benda ni tak ke mana. dia nak best friend dia pilih, persahabatan ke perhubungan yang tak ke mana tu ? itu kata aku la..

kata kau ?


fill in the blank






p.s  a friend is one of the nicest things you can have, and one of the best things you can be

22 ulasan:

  1. kalau dah jodoh rule pun x leh buat ape
    :)

    BalasPadam
  2. homaigod. sian kat kawan kak tu. even i'm single and still fifteen, kesian jugak kat kawan kak. haha dating ngan taik? tak boleh jadi ni.

    saya rasa, JANGAN DATE EXBF KWN n JGN DATE ORANG YG KWN MINAT. ehh? hhaaha

    BalasPadam
  3. woah dua2 mimi.

    mimie aiza; haha. betul lah tu.

    adek mimi ; kalau bole la kan ? tapi kuasa Allah semua tu. ngeeeee.

    BalasPadam
  4. tu la kan? jodoh di tangan tuhan.
    btw, thanks kak najla. nanti SPM, kak pulak straight A :) insya Allah :D

    BalasPadam
  5. jodoh semua urusan allah. tak boleh nak kata pa jugak kan. kalau Dia kata itu, itu jugak. redho je lah. sobsob. :)

    BalasPadam
  6. that the rule :)
    but if nak kapel,.kapel ngan bff ur bf :) wakakakak...

    BalasPadam
  7. Bagi saya , memang macam kelakar sikit la bila kawan baik couple dengan ex BF kita . But , tu la . Ketentuan dari Allah kan . Nak buat macam mana .

    BalasPadam
  8. lah kalau kak ain pun mmg mampus perempuan tu.. hahaha ye lah dah lah bekas pakwe kita, last2 kawan baik kita sendiri yang dapat.. huwarghh gila tak jeles.. hehehhe

    asalkan jangan sampai bertumbuk2 lah..

    BalasPadam
  9. kataku: jodoh 2 mmg Allah y tentukan tp kt y pley law aq mmg x kn jilat EX bff sdry.. law y jlat 2 thats mean mmg plahap JANTAN.x pk sal pasaan kwn lgsg!
    moood:ttbe jew bgang bce ko nye post nyh haha
    by:mimyarezam

    BalasPadam
  10. tilu ; muahaha. ITU BETOL. sokong lapanbelasjutakali :))

    farah; itu pon betol juga ! :)

    kak ain ; muahaha. emo kan dengar kalau bff sendiri wt cmtu ? ghaha. kalau bertumbuk tu lebih dah lah. mamat tu pon tak worth it kot ?
    hehe.

    Mrs Azam ; aku tau kau mesti emosi punye baca. =p haha

    BalasPadam
  11. OMG! najla.. ajar la mcm mne nak wat illustration mcm tuh. puhleassseeee =')

    BalasPadam
  12. rsenye...lau i pon i xley trime...huhu...u mcm mne njla...hehe

    BalasPadam
  13. HahA.NIce! =) lantak laa.jan masuk campur sudah ;p

    BalasPadam
  14. syiqa ; haha. conteng2 guna mouse :)

    aimi ; wee, thanks. :)

    liling; ngee. move aside tak campur.

    BalasPadam
  15. hehehe...penah je sye rase perkara yg same...tapi dah jdoh kite x blh watpe....x blh melulu je tduh si kwan baik kite men mata gn ex kite rite...

    ha najla, x yah risau2 meh kite senyum2 kt contest ni sbb sye da tag kamu...

    http://irm4blues.blogspot.com/2010/12/smile-contest.html

    ok syg~~~hehehe

    BalasPadam
  16. owh. jgn le lu bernapsu tengok bf member sudaahh.. hailah. sudah jadi ludahan orang. geli. gi carik yg lain.

    kumbang bukan seko. tapi kumbang byk yg gay. ye dak?

    haha

    BalasPadam
  17. kena lew berbalik pada jodoh...sume dah ditentukan...;d

    BalasPadam
  18. boleh saya kata NO COMMENT ta ?

    *motif : banyak mkn cili nieh da terasa pedass dahh nieh :P

    BalasPadam